...

Flyttebyrå til Sverige

Vi flytter fra Oslo til andre byer i Sverige.

📦 Profesjonell flytting
🏢 Flytter privat og bedrift
📝 Sikker flytteprosess

Flyttefirma Oslo Sverige

Det er mange ting du bør tenke på hvis du skal flytte til Sverige for å bosette deg der. Det er viktig å sette seg inn i sin egen livssituasjon og finne ut hva som gjelder før man flytter til et annet land. Her ser du en enkel sjekkliste på en del ting du bør tenke over når du er på jakt etter flyttebyrå til Sverige.

Flyttebyrå som flytter til Sverige

Flytting til Sverige, Danmark og Norden. Flytter du for en kort periode eller permanent? Da skal du ta kontakt med Skatteverket på stedet du skal flytte til i Sverige. Du trenger ikke lenger melde flytting fra din bostedskommune i Norge. Ta med gyldig pass som legitimasjon til Skatteverket i Sverige. Les mer om dette på Gränsetjänsten.

Det er en rekke forhold å ta hensyn til i forbindelse med skatt, blant annet hvor du skal bo. Begynner du å jobbe i Sverige også mm:  Ta kontakt med Skattemyndighetene (Skatteverket) i Sverige og Skatteetaten i Norge og undersøk hva som gjelder for deg. Norge: www.skatteetaten.no  Sverige: www.skatteverket.se. Du kan også få god informasjon på www.nordisketax.net.

Flyttebyrå Oslo Sverige

Finne bolig og flytte til Sverige

Det er mer vanlig å leie kommunale boliger i Sverige enn i Norge. Kommunen har god oversikt over ledige boliger, priser osv. Det er også fornuftig å ta kontakt med utleiefirma, privatpersoner og dessuten sjekke ut annonser i aviser.
Ønsker du derimot å kjøpe hus/eiendom, ta kontakt med et ”fastighetsbyrå” eller en eiendomsmegler.

Innbo

En annen ting du må tenke på er flyttegodset. Hva skal du ta med deg til Sverige? Ta kontakt med Tullverket og undersøk hva som gjelder. Tullverkets hjemmesider www.tullverket.se

– Hvilke bestemmelser gjelder for innboet du vil ta med deg

– Hvilke særskilte bestemmelser gjelder for blant annet alkohol, tobakk og kjøretøy.

 

Flytte til Sverige fra Norge

Slik fungerer flytting med oss

1. Send oss en henvendelse

Ditt første skritt er å kontakte oss med en forespørsel. Vi setter stor pris på detaljert informasjon om ditt flytteoppdrag. Jo mer informasjon vi har fra starten, desto bedre kan vi tilpasse våre tjenester til dine behov.

2. Etter å ha mottatt din forespørsel sender vi deg et pristilbud. Normalt jobber vi på timepris, hvis det er flytting innad i Oslo Kommune. Ved flytting til Danmark eller til andre land tilbyr vi fastpris. Vi kommer enten på befaring eller det må sendes en liste over godset som skal flyttes.

3. Etter at du har mottatt tilbudet og bestemt deg for å benytte våre flyttetjenester må du bekrefte din bestilling. Det gjør du ved å svare oss på tilbudet og bekrefte at du ønsker å booke tjenesten. Når du gir oss beskjed om at du ønsker å gå videre med bestillingen, blir du offisielt booket inn i vårt system. I tiden frem til flyttedagen, hvis du har eventuelle spørsmål – kan du ta direkte kontakt med oss.

Vår jobb er ikke fullført før du er helt fornøyd. Etter flyttingen vil vi gjerne høre tilbakemeldinger fra deg. Din tilfredshet er avgjørende for oss, og vi streber etter å forbedre og tilpasse våre tjenester basert på våre kunders erfaringer.
Vi elsker fornøyde kunder og strekker oss langt for våre kunder.

Våre flyttetjenester

  • Flyttehjelp mellom Norge og Sverige
  • Vi flytter kontor og bedrifter Oslo til Sverige
  • Flyttevask og rydding
  • Kjører bort avfall og søppel
  • Flytting mellom byer i Norge
  • Utenlandsflytting til Sverige og Danmark
  • Mellomlagring av flyttelast

Trygder, pensjoner, helse ved flytting til Sverige

Kontakt ditt lokale NAV i Norge eller finn eventuelt informasjon på NAV sine hjemmesider: www.nav.no

Försäkringskassan i Sverige  (www.forsakringskassan.se) er den tilsvarende myndighet vi har i NAV i Norge.  myndigheten som blant annet  har ansvaret for sykepenger, foreldrepenger mm.

For mer informasjon angående dine helserettigheter:
Riksförsäkringsverket (RFV)
Tlf: 00 46 8 786 90 00

Husk at dette er kun en enkel og generell liste, det kan være andre faktorer som også kan være viktige for deg.

Statsborgerskap

Vil du beholde ditt norske statsborgerskap? Vil du søke om svensk statsborgerskap? Kan du ha to statsborgerskap?

Vi samarbeider også med andre Oslo Flyttebyrå og kan hjelpe deg med flytting til andre byer i Norge.

Det kan være fornuftig å være klar over fordeler / ulemper ved statsborgerskap, undersøk hvilke regler som gjelder for deg. Ta kontakt med Utlendingsdirektoratet eller konsulatseksjonen ved ambassaden eller nærmeste norske konsulat. Den norske ambassaden i Sverige:

Kgl. norsk ambassade, Skarpögatan 4, Stockholm.

Tel: +46 8 587 236 00. E-mail: emb.stockholm@mfa.no

 

 

Ofte stilte spørsmål om flytting

Flytting kan være en overveldende prosess, og det er mange spørsmål som kan dukke opp. Her har vi samlet noen av de vanligste spørsmålene med svar for å hjelpe deg i flytteprosessen.

 

Piano, safe og inventar over 80kg, eller eiendeler som krever ekstra utstyr og mannskap er ikke inkludert. Prisen for å flytte piano, og annen spesialflytting avhenger av hva som skal flyttes og avtales separat.

Absolutt, vi flytter alle eiendelene dine til det stedet du ønsker. Det er nyttig om noen er til stede for å gi oss instruksjoner om hvor ting skal plasseres.

Vi har forsikring for eventuelle uhell under flyttingen. Informasjon om forsikringen vår er inkludert i tilbudet du mottar. Skulle du trenge ytterligere flytteforsikring, må dette ordnes gjennom din innboforsikring. Ta gjerne kontakt med oss hvis du har spørsmål om flytteforsikring.

Har vi ikke plass i bilen så tar i en eller flere turer til. Eventuelt kan vi forsøke om vi har andre biler i området slik at vi stiller med flere biler. Dette avtales separat med tilleggspris.

Nesten alle møbler bør demonteres for å sikre at de ikke tar skade under transport. Vi anbefaler at du demonterer deler som bordbein og sengebein. Hvis du trenger hjelp med demontering, vennligst gi oss beskjed når du bestiller flytting.

Vi anbefaler at du bestiller flyttebyrå så snart du vet at du skal flytte. For best mulig planlegging foreslår vi å bestille 10-14 dager i forveien. Vi er likevel fleksible og prøver å imøtekomme bestillinger selv om du er sent ute.
Bruk vårt kontaktskjema på våre nettsider og motta pristilbud på flytting.

Ja, vi jobber alle dager, inkludert helgeflytting og flytting kveldstid. Merk at det tilkommer tillegg ved flytting i helger eller etter kl. 17.00 hverdager.

Nei, det er ikke et krav at du er til stede under flyttingen. Det kan likevel være en fordel, spesielt i begynnelsen, slik at vår flytteleder kan få oversikt over hva som skal flyttes og unngå misforståelser. Dersom du ikke kan være til stede, er det viktig at du sender oss detaljert informasjon om hva som skal flyttes, samt merke boksene med informasjon om hvor de skal plasseres i din nye bolig.

Ja, for oppdrag innad i Oslo legger vi til en halvtime før og etter oppdraget. For oppdrag utenfor Oslo, tar vi betalt fra vi starter kjøringen til flyttebilen er tilbake, i tillegg til en halvtime før og etter oppdraget.

Vi anbefaler at du dekker gulvet med plastfilm for full beskyttelse. Gulvbeskyttelse er ikke standard i våre flyttebiler og må eventuelt bestilles som en ekstratjeneste.

Det er mange faktorer som avgjør hva det vil koste å flytte. Alle flyttinger er ulike og pris baseres på alt fra volum, adresser hvor man flytter fra og til, parkeringsmuligheter og eventuelle tilleggstjenester. Gi oss en liten beskrivelse av hva som skal flyttes så vil vi gi deg et prisestimat.

Tidsbruk for flytting varierer basert på flere faktorer. Send oss informasjon om oppdraget, så gir vi deg et tidsestimat.

Du kan betale med bankkort eller gjennom Vipps etter at jobben er utført. Hvis du ønsker faktura må dette opplyses om på forhånd.

For å redusere kostnadene kan du pakke og demontere møbler selv, plassere ting nær lasteområdet, eller be oss flytte kun de større gjenstandene. Disse tiltakene kan bidra til å minimere kostnadene ved flyttingen.

Vi kan hjelpe til med å pakke. Informer oss gjerne om dette ved bestilling. Da kan vi ta med flyttemateriell og emballasje for nedpakking.

Vi hjelper deg gjerne med å kaste ting du ikke lenger har behov for. Dette kjører vi på miljøstasjonen og sorterer for deg.

Ja, vi kan levere flyttemateriell og flytteesker. I tillegg selger vi også pakkepapir, bobleplast og annet flytteutstyr.

Det anbefales å tømme skuffer og skap for å unngå skader. Hvis du velger å flytte møbler med innhold, er dette på eget ansvar, og vi kan ikke ta ansvar for eventuelle skader.

Seraphinite AcceleratorOptimized by Seraphinite Accelerator
Turns on site high speed to be attractive for people and search engines.